نماد سایت افشار کمپرسور

نکات ایمنی کار با کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی

piston-compressor

در این مقاله قصد داریم شما را با نکات ایمنی کار با کمپرسور پیستونی آشنا کنیم.

هنگام کار با تمامی تجهیزات بالاخص کمپرسورها برای جلوگیری از آسیب به افراد و تجهیزات،‌‌‌آشنایی با خطرات احتمالی و عملکردهای مناسب لازم است. اغلب افراد توجه اندکی به قدرت گازهای متراکم دارند زیرا مثلا هوای متراکم برای آنها بی خطر است و حالتی عادی دارد. در حالیکه هوای تحت فشار به قدری نیرومند می‌باشد که از آن در صنعت استفاده‌های بسیاری می‌کنند. امروزه بسیاری از آسیب های ناشی از ترکیدگی کمپرسور باعث قطع عضو و حتی مرگ می شود.

در هنگام کار با هوای متراکم برای کاهش خطرات باید همه نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید. نشتی‌ها و ترک های ریز در سیستم هوای متراکم می‌توانند باعث ترکیدگی کل قسمت و پرتاب ذرات با سرعت بسیار زیاد شود. لذا استفاده از عینک ایمنی، دستکش و لباس کار در هنگام کار با این دستگاه ها ضروری است. همه کمپرسورها در هنگام کار صدای زیادی تولید می‌کنند. این صدا علاوه بر صدایی است که به هنگام تخلیه هوا ایجاد می‌شود، استفاده از گوشی‌های محافظ را ضروری می‌کند. در این بخش به خطرات احتمالی و چگونگی مواجهه با آنها می‌پردازیم.

کمپرسورهای روغنی دارای قطع کننده‌های دمایی بوده ولیکن کمپرسورهای بدون روغن قطع کننده دمایی ندارند. از این رو با بالا رفتن دما در کمپرسورهای بدون روغن علاوه بر خطر انفجار امکان ورود ذرات ناخالص به درون کمپرسور وجود دارد.

*جهت بازدید از پیج اینستای ما روی همین متن بزنین.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مرود کمپرسور های پیستونی می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید:

در صورتی که قصد خرید کمپرسور اسکرو (نه پیستونی!) را داشته باشید. روی همین متن بزنید تا شما را به راهنمای خرید بهترین کمپرسور اسکرو هدایت کنیم.

خروج از نسخه موبایل