نماد سایت افشار کمپرسور

بهترین کمپرسور اسکرو برای خریدن کدام است؟ (قیمت و نکات فنی)

کدوم کمپرسور اسکرو رو بخرم؟

کدام کمپرسور اسکرو رو بخرم؟

اگر داری این مطلب رو می خونی ، احتمالا قصد خرید بهترین کمپرسور اسکرو رو داری؟ احتمالا یه سرچی هم توی اینترنت کردی و به چند جا هم زنگ زدی؟ هر شرکتی هم کلی کلمه قلنبه سلنبه برات ردیف کرده مثل : اینورتر ، واهد هواساز ، ایرند ، روتور کمپ ، GHH ، فشار کاری 10 بار (bar) و… .

احتمالا سوالاتی هم در زمینه قیمت کمپرسور اسکرو ، گارانتی کمپرسور باد ، خرید کمپرسور اسکرو ی دست دوم یا نو برات پیش اومده.

این پست کمکت می کنه بهترین کمپرسور اسکرو رو بخری. خیلی دقیق متوجه میشی به چه نکاتی موقع خرید ، عقد قرارداد ، گارانتی و خدمات پس از فروش باید دقت کنی تا بعدا متضرر نشی!

همه چیز به زبان ساده توضیح داده شده. فرض ما بر این بوده که شما هیچ اطلاعاتی در مورد کمپرسور اسکرو نداری. اگر به اطلاعات فنی در مورد مکانیزم کمپرسور اسکرو نیاز داشتی می تونی پست کمپرسور اسکرو چیست؟ رو مطالعه کنی. ولی اگه فقط قصد خرید داری و نه ساخت کمپرسور ، هیچ جایی در اینترنت پیدا نمیکنی که انقدر دقیق راهنماییت کنه.

قدرت موتور کمپرسور اسکرو یعنی چه؟ (بر اساس کیلووات یا اسب بخار)

اولین چیزی که در خرید کمپرسور باهاش مواجه می شید قدرت الکترو موتوره. مثلا میگن کمپرسور 15kw (کیلووات) یا کمپرسور اسکروی 20hp (اسب بخار).

این اعداد نشون دهنده توان الکتروموتوره. به 2 صورت کیلووات (kw) و اسب بخار (hp) نشون داده میشه.

روش تبدیل کیلووات به اسب بخار

برای تبدیل کیلووات به اسب بخار کافیه عدد رو در 1.35 ضرب کنید.
مثلا 15kw میشه 20hp (15*1.35=20.25).

اگر درحال راه اندازی یا تقویت خط تولید خود هستید از سازنده یا نصاب خود بپرسید کمپرسور شما باید چه توانی داشته باشد و براساس آن خرید کنید.

کمپرسور های اسکروی افشار کمپرسور در توان های 15 تا 90 کیلووات (معادل 20 تا 125 اسب بخار) تولید می شوند.

ظرفیت هوای خروجی در کمپرسور اسکرو چه مفهومی دارد؟

کار کمپرسور ها تولید باد است. میزان خروج باد تولید شده را بر حسب متر مکعب در دقیقه نشان می دهند و به آن ظرفیت خروجی یا capacity گفته می شود.مثلا میگن این کمپرسور 2 متر مکعبه! یعنی ظرفیت خروجی 2 متر مکعب بر دقیقه است.

گاها ظرفیت رو بر اساس لیتر بر دقیقه(L/min) هم بیان می کنن.

روش تبدیل m3/min به L/min

برای تبدیل متر مکعب بر دقیقه به لیتر در دقیقه کافیه عدد رو در 1000 ضرب کنیم. مثلا:

2.3 متر مکعب بر دقیقه معادل 2300 لیتر بر دقیقه است.
2.3*1000=2300

نکته مهم : هر الکتروموتوری امکان ایجاد کردن ظرفیت های خروجی مشخصی رو داره. مثلا : موتور  15kw میتونه سه ظرفیت خروجی 1.5 , 2 , 2.3 رو ایجاد کنه. (بسته به فشار کاری که روی اون تنظیم میشه! تنظیم فشار رو هم در ادامه توضیح خواهم داد. توسط تولید کننده تنظیم میشه و شما امکان دستکاری اون رو ندارید.)

شما قبل از خرید بهترین کمپرسور اسکرو باید بفهمید خط تولید و دستگاه های شما چه ظرفیت هوایی نیاز دارند و بر اساس آن اقدام به خرید کنید.مثلا موقع مراجعه به فروشنده باید بگید یک کمپرسور اسکروی 15kw با ظرفیت خروجی 1.5m3/min نیاز دارم.

فشار کاری بر حسب بار (bar)

یکی دیگه از مشخصاتی که در خرید کمپرسور اسکرو باهاش مواجه خواهید شد فشار کاری هست.فشار کاری بر حسب بار (bar) نشون داده میشه.

هر موتوری امکان تولید فشار های کاری مشخصی رو داره. مثلا موتور 15kw میتونه سه فشار کاری  3 , 7 , 10 بار رو ایجاد کنه.

شما قبل از خرید باید فشار کاری مورد نیازتون رو مشخص کنید. چون این فشار با یک مکانیزم مکانیکی و توسط تولید کننده تنظیم میشه و شما خودتون نمی تونید به سادگی اون رو عوض کنید.

افشار کمپرسور تمام کمپرسور هاش رو با فشار کاری 3 , 7 , 10 بار متناسب با نیاز مشتری تنظیم می کنه.

نکته مهم: تا همین قسمت شما می توانید برای خرید متناسب با نیازتون اقدام کنید. در ادامه نکاتی رو میگیم که دونستن اونها باعث میشه موقع مراجعه برای خرید کمپرسور اسکرو حرفه ای تر و آگاه تر به نظر برسید و این امکان چانه زنی رو برای شما فراهم می کنه. در کل نمیذاره چیزی رو بالاتر از قیمت واقعی یا به اسم دیگه بهتون بفروشن!

اگه دوست داشتین از پیج اینستاگرام ما هم دیدن کنین.

اتصالات بهترین کمپرسور اسکرو چه اندازه هایی دارن؟

اتصالات کمپرسور اسکرو قسمت هایی هستند که به خط تولید شما متصل میشن. این اتصالات بر حسب اینچ نشون دادخ میشن. اصولا بیشتر اتصالات لوله ای بصورت اینچ هستند. این اتصالات اغلب یکی از اعداد زیر بر حسب نیاز شما هستند:

¾ , 1 , 1¼ , 1½ , 2

ساده است ، کافیه ببینید برای اتصال به خط تولید شما کدوم مناسب تره.

کمپرسور های اسکرو در چه ابعادی تولید میشن؟

اندازه اتاق ( همون جعبه فلزی که همه چی داخلشه) در خرید بهترین کمپرسور اسکرو خیلی مهمه.چرا؟
اگه این اتاق خیلی کوچک باشه، یعنی همه اجزا چسبیدن به هم. در این صورت هم احتمال خطا و تاثیر اجزای دستگاه روی هم بیشتره و هم در صورت خرابی یک قسمت باید چندین قسمت دیگه هم باز بشن تا به خرابی دسترسی پیدا کنیم.

اتاق های افشار کمپرسور طی چندین مرحله طراحی صنعتی و آزمون و خطا های متعدد به نحوی تولید شدن که در صورت ایراد در یک قسمت به راحتی امکان دسترسی به همون قسمت فراهمه. ضمنا اتاق ها به نحوی هستند که امکان باز شدن از هر 4 جهت رو دارند و نیازی به چرخاندن کمپرسور برای تعمیرات و سرویس دوره ای نیست.

روی دیگر سکه وقتی هست که اتاق بزرگ باشه ، یعنی فضای پرت داشته باشه و فقط جای شما رو بیشتر اشغال کنه!

پس ضرورتا هر کمپرسوری که از نظر ابعاد بزرگتر بود ، قویتر نیست. هر کمپرسوری هم که کوچکتر بود جمع و جور و به درد بخور نیست.

جهت بازدید از دستگاه های ما میتونین با واحد فروش ما هماهنگ بشین:

09142500882

تا اینجا با همه مشخصات فنی ضروری برای خرید کمپرسور اسکرو آشنا شدید. میخایم بریم سراغ قطعات داخلی. باید بدونیم وقتی درب کمپرسور اسکرو باز شد، به چه قطعاتی توجه کنیم، دنبال چه برند هایی باشیم تا بتونیم بهترین کمپرسور اسکرو رو برای خرید انتخاب کنیم.

کدام قطعات داخلی در کمپرسور های اسکرو نقش مهم تری دارند؟

با خواندن این قسمت متوجه می شوید پس از باز کردن درب کمپرسور باید به چه قطعاتی بیشتر توجه کنید.

واحد هواساز 

مهم ترین قسمت در خرید کمپرسور اسکرو همین واحد هواساز است. نام دیگر آن ایرند است. اگر واحد هواساز شما نامناسب باشد همیشه دچار مشکلات زیادی خواهید بود.

واحد هواساز کمپرسور باد شما باید از برند های معتبر باشد، تا حداقل خطا و خرابی را برای شما ایجاد کند.از شناخته شده ترین برند ها می توان این موارد را نام برد:

در حال حاضر در بازار انواع برند های چینی هم با قیمت های مختلف حضور دارند. ولی اگر دنبال دردسر نیستید ما استفاده آن ها را توصیه نمی کنیم!

موتور

موتور یا الکتروموتور بعد از هواساز مهمترین قطعه کمپرسور است. این قطعه تنوع بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد. این قطعه و واحد هواساز نقش مهمی در قیمت کمپرسور اسکرو دارند.

برند های قابل قبول :

آنلودر

همین قطعه کوچک یکی از مهم ترین نقش ها را دارد. اگر می خواهید با ساختار و نحوه کار آنلودر آشنا شوید روی همین نوشته بزنید.

برند های مناسب بازار ایران:

قطعات برقی

چیزی که اغلب تولید کننده ها با شما نمی گویند : قطعات برقی شامل گارانتی نمی شود!
شما وقتی متوجه می شوید که سیستم شما ایراد پیدا کند. (در قسمت گارانتی توضیح بیشتری درباره دلایل این کار به شما می دهیم!)

با توجه به اینکه قطعات برقی گارانتی ندارند ، در خرید کمپرسور اسکرو باید توجه ویژه ای به آنها کرد.

بهترین برند های بازار ایران :

مینیمم پرشر ولو (minimum pressure valve)

مینیمم پرشر ولو یا همان شیر حداقل فشار در بازار انواع مختلفی دارد. تنها برند قابل قبول در حال حاضر VMC ساخت ایتالیا است.

این مقاله همیشه در حال تکمیله و هفته ای دو بار مطالبی رو به اون اضافه می کنیم. منتظر اطلاعات بعدی باشید…

اگر برای خرید کمپرسور نیاز به راهنمایی داشتید همین جا کامنت بذارین یا با کراشناسان فروش ما از طریق شماره های قسمت تماس با ، ارتباط برقرار کنید تا بصورت کاملا رایگان راهنماییتون کنیم.

خروج از نسخه موبایل