یک فرصت باور نکردنی برای استفاده از محصولات ما

مسیر گاز در کمپرسور های پیستونی دو مرحله ای

در این مقاله قصد دارم شما را با مسیر گاز در کمپرسور های پیستونی دو مرحله ای آشنا کنم. شکل زیر نمای شماتیکی از چگونگی فشردگی گاز در یک کمپرسور رفت و برگشتی دو مرحله ای به همراه مسیرهای خنک کاری، روغنکاری و برخی دیگر از سیستمهای کنترلی را نشان می دهد. در مواردی که سیال موجود در مدارهوا است، برای خارج کردن مایعات موجود در گاز ورودی به دلیل مشکلاتی که بعداً در مختلف از خود به جای می‌گذارند، از خشک کن استفاده می‌شود. علاوه بر این برای برطرف کردن آلودگی‌های گاز ورودی، در ورودی کمپرسورها، فیلترهایی تعبیه می‌شود. سپس گاز وارد دمپر ۱ می گردد تا ارتعاشات و نوسانات موجود در خط ورودی گاز از بین برود و سپس وارد مرحله اول شود.

گاز پس از متراکم شدن در مرحله اول وارد دمپر ۲ می‌شود تا نوسانات احتمالی در جریان گاز به علت حرکت رفت و برگشتی پیستون از بین رود. این گاز گرم  وارد سرد کن ۱ می‌شود. گاز سرد مقداری میعانات را خواهد داشت و نیز به علت مجاورت با روغن روانکاری حاوی مقداری روغن می‌گردد. لذا وارد تله آبگیر ۲ می‌شود تا مایعات آن جدا گردد. این گاز برای تراکم بیشتر وارد مرحله دوم کمپرسور می شود و مانند مرحله اول پس از عبور از دمپر۳ و سرد کن ۲ وارد تله آبگیر ۳ می‌شود. گاز متراکم عاری از روغن و میعانات پس از خروج از جداکننده، برای مصرف هدایت می‌شود.

نمای شماتیکی از فشرده شدن گاز در کمپرسور های پیستونی
 

*برای بازدید از پیج اینستاگرام ما روی همین متن بزنید.

برای آشنایی با ساختار کمپرسور های پیستونی می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید :

در صورتی که قصد خرید کمپرسور اسکرو (نه پیستونی!) را داشته باشید. روی همین متن بزنید تا شما را به راهنمای خرید بهترین کمپرسور اسکرو هدایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *