یک فرصت باور نکردنی برای استفاده از محصولات ما

انواع کمپرسور های پیستونی

در صورتی که قصد خرید کمپرسور اسکرو (نه پیستونی!) را داشته باشید. روی همین متن بزنید تا شما را به راهنمای خرید بهترین کمپرسور اسکرو هدایت کنیم.

نام دیگر کمپرسور های پیستونی کمپرسور های رفت و برگشتی است. انواع کمپرسور های پیستونی به طور کلی به دو سته زیر تقسیم می شوند :

  1. تک مرحله ای: با هر عمل رفت و برگشتی پیستون ، گاز فقط یکبار متراکم می شود.
  2. چند مرحله ای: با هر عمل رفت و برگشتی پیستون ، گاز در چند مرحله متراکم می شود.

آرایش های A,C,F در شکل بالا کمپرسور های رفت و برگشتی دوطرفه افقی یا عمودی هستند. و دارای یک یا چند سیلندر ، یک محفظه میل لنگ ، یک شاتون و یک هد کراس هستند.

آرایش B مربوط به برخی از کمپرسور هاست که دارای دو سیلندر موازی هستند که هر دو توسط یک میل لنگ به حرکت در می آیند و هر یک شاتون جداگانه ای دارند.

آرایش G کمپرسور های پیستونی نوع V یا نوع Y هستند. این کمپرسور ها دو طرفه بوده و دو سیلندر دارند که نسبت به هم زاویه داشته و فقط یک محفظه میل لنگ برای آنها در نظر گرفته شده است.

کمپرسور های H,D کمپرسور های نیمه شعاعی هستند. این کمپرسور ها از نوع دو طرفه هستند. سیلندر های آنها نسبت به هم زاویه دارند و پیستونهای هر یک از این سیلندر ها توسط یک میل لنگ به حرکت در می آید.

آرایش E نشان دهنده برخی از کمپرسور هایی است که دو سیلندر عمود بر هم دارند. هر دوی این سیلندر ها توسط یک میل لنگ به حرکت ر می آیند اما هر یک شاتون جداگانه ای دارند.

کمپرسور های آرایش I ، کمپرسور های پیستونی با محرکه موتوری دارای چهار سیلندر و چهار شاتون هستند که دو به دو مقابل هم هستند. و پیستون همه سیلندر ها توسط یک میل لنگ به حرکت در می آید.

انواع کمپرسور های پیستونی

شکل- انواع مختلف آرایش سیلندر های کمپرسور های پیستونی

آشنایی با ساختار کمپرسور های پیستونی 

جهت آشنایی با ساختار کمپرسور های پیستونی میتونین روی همین متن رنگی بزنین تا به مقاله مربوطه هدایتتون کنیم.

*جهت بازدید از پیج اینستاگرام ما میتونین روی همین متن بزنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *