یک فرصت باور نکردنی برای استفاده از محصولات ما

آنلودر چیست؟

آنلودر یکی از اصلی ترین قطعات مورد استفاده در کمپرسور های اسکرو است.که با عملکرد خود تاثیر زیادی روی عمر الکتروموتور و سایر قطعات دارد.

unloader-image

بصورت مختصر کار این قطعه قطع و وصل کردن هوای ورودی به کمپرسور است.اما اصلا ، این کار چه ضرورتی دارد؟ چرا هوا بصورت یکسره و دائمی وارد کمپرسور اسکرو نمی شود؟

آنلودر در ابتدای مسیر کمپرسور اسکرو قرار دارد.یعنی هوا ابتدا وارد این قطعه می شود. و سپس وارد واحد هواساز شده و بعد از طی مراحلی نهایتا وارد مخزن می شود.

وقتی فشار هوای مخزن به حد معینی می رسد ، پنل کمپرسور به آنلودر دستور می دهد تا مسیر هوای ورودی را ببندد.(در این حالت موتور خاموش نمی شود و همچنان فعال است تا جریان روغن داخل واحد هواساز متوقف نشود.)در این حالت کمپرسور در حالت آنلود قرار دارد.

پس از اینکه هوای داخل مخزن توسط خط تولید و دستگاه های شما مصرف شد و فشار هوای مخزن از حد معینی پایین تر رفت، پنل مرکزی به آنلودر دستور می دهد تا مسیر هوای ورودی را باز کند.در این حالت  کمپرسور در حالت لود است.

نکته : اگر در حالت آنلود ، هوای داخل مخزن مصرف نشود و افت فشار پیدا کند.دیگر نیازی به هوای ورودی نیست و الکتروموتور هم بعد از مدتی بی بار کار کردن خاموش می شود.

اما سوال اینجاست : اهمیت این فرایند چیست؟ اصلا چرا به آنلودر نیاز است؟

جواب : اگر این قطعه نبود ، پس از هر بار پر شدن مخزن هوا ، باید موتور کمپرسور خاموش می شد.و بعد از خالی شدن مخزن دوباره موتور روشن می شد.و این یکی از اصلی ترین مزیت های کمپرسور اسکرو (کارکرد مداوم و بدون وقفه) را زیر سوال می برد.

این خاموش و روشن شدن مداوم باعث می شد استهلاک موتور و قطعات هم بیشتر شود.

مسیر شماتیک هوا در کمپرسور اسکرو را می توانی در این شکل مشاهده کنید:

unloader-image-3

اگه داری این مطلبو میخونی احتمالا به اطلاعاتی در مورد کمپرسور اسکرو هم نیاز خواهی داشت. می تونید روی همین متن بزنید تا شما را به راهنمای خرید بهترین کمپرسور اسکرو هدایت کنیم.

6 نظر برای "آنلودر چیست؟"ارسال شده.
  1. سامان بیات گفت:

    واقعا مفید بود.دست مریزاد

    1. saeedrahadmin گفت:

      ممنوم.موفق باشید.

      1. کیومرث مولایی گفت:

        کامل و به زبان ساده..

        1. saeedrahadmin گفت:

          ممنونم.پیروز باشید

      2. هادی رعدی گفت:

        شما این قطعه رو برای فروش دارین؟

        1. بله.میتونین از قسمت فروشگاه نسبت به خرید اقدام کنین و یا از طریق قسمت تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *